De volgende stap in uw planningsfase is om te beslissen waar u uw social media influencer marketingcampagne wilt voeren.

Elk platform heeft zijn unieke stijl, publiek en werkt goed voor verschillende doelen.

Hier zijn enkele dingen waar u aan kunt denken:

• Doelgroep: kies het platform waar uw publiek zich bevindt. Als je bijvoorbeeld tieners of jongvolwassenen wilt bereiken, wil je misschien voor Snapchat gaan.

• Visuele of tekstinhoud: als je wilt dat de micro-influencer een foto plaatst, wil je misschien voor Instagram of Pinterest gaan. Voor video’s misschien YouTube of Facebook. Voor tekst, misschien LinkedIn.

• Uitgaande link: het is iets moeilijker om mensen naar een externe website te leiden vanaf het Instagram- en Snapchat-platform. (Een methode is via Verhalen.)

Misschien wilt u ook minder bekende en minder populaire sociale mediaplatforms bekijken. Zo is musical.ly, een platform voor het maken en delen van korte video’s, erg populair geworden onder tieners. Andere platforms die u kunt bekijken, zijn Anchor, Medium en Tumblr.

www.nextchapter.agency

https://www.nextchapter.agency/